ФЕСТИВАЛ „ПРОЦЕС – ПРОСТРАНСТВО“ ОТ 2001г. до 2010г. – ПРОЦЕС В РАЗВИТИЕ
През 2001г. фестивал „Процес – Пространство“ има първото си издание в гр. Русе под мотото „Смяна на идентичност“. Тогава форумът е с над 50 основни участника от 15 държави и е голямо събитие за крайдунавския град. Почти цялата местната художествена общност е активен участник във фестивалът, което поставя основите на бъдещата втора локация и дом на „Процес – Пространство“, който неосъзнато е пак близо до вода ..., този път – реката. Останалите издания до 2010г. се завръщат отново на морския бряг край Балчик.
„Този фестивал („Смяна на идентичност“) и неговото мото мобилизираха колеги от цял свят. Проблемът за идентичността по това време беше основен за изкуството. За единствен път до тогава фестивалът се провеждаше в Русе и беше толкова голям и разпрострян, че някои участници едва успяваха да се запознаят… В някои дни авторите и гостите надвишаваха 100 човека и организацията беше много трудна. За сметка на това удоволствието от резултатите бе толкова голямо. Мисля, че Ерик Тонсберг, швед живеещ в Испания, започна десетина работи, от които 6-7 успя да завърши.“
Димитър Грозданов/ 2012

ЕриК Тонсберг (Испания)/ 2001

Ивайло Христов (България)/ 2004
Следващите години основни организатори на различни издания са Димитър Грозданов, Христина Бобокова, Милена Стамболийска, Пенка Минчева, Нина Лишовска, Атанаска Петрова, Александър Костов, Лиана Димитрова, Велина Христова. Концепцията на фестивала не се променя и продължава да дава свободен избор на изразните средства на участниците, да ги провокира чрез теми и сюжети. Различни форми на пърформанса започват да заемат по-осезаемо присъствие в изявите на участниците – музикален, танцов, игрови, театрален и т.н. Провеждат се различни акции и много уъркошопове, т.нар. работилници с презентации на работни техники.

Група „Куриер“ (Япония)/ 2006

Капоейра Пърформанс/ 2007
„Мотото на фестивала през 2006 година – „Щастливият час“/ “Happy hour” ,всъщност бе измислено година по-рано от група „Куриер“ (Япония). Акцията им се състоеше от Букви, изпечени като бисквитки. Вероятно, това са бисквитките оказали най-голямо влияние върху фестивала“.
Димитър Грозданов/ 2007